6 rețete „colesterol-free”


Vă doriți un meniu „colesterol-free” (sau măcar cu un conținut scăzut de colesterol)? Iată câteva rețete care vă pot ajuta în acest sens. Aceste preparate sunt recomandate atât persoanelor care suferă de afecțiuni ale ficatului sau ale inimii, cât și celor aflate la dietă sau care vor pur și simplu să mănânce sănătos.

Galuste din branza
INGREDIENTE: 400 gr branza slaba de vaci, 50 gr ulei de palmier, o ceasca cu faina, o ceasca cu pesmet, un ou
PREPARARE: Se framanta branza de vaci cu uleiul de palmier incalzit, oul, pesmetul si faina. In felul acesta se obtine un aluat vartos din care se pot forma galuste mijlocii. Ele sunt puse la fiert in apa clocotita cu sare, pana cand se ridica deasupra. Se servesc calde, ca aperitiv sau garnitura la o mancare cu sos.

Ciorba de vaca a la grec
INGREDIENTE: 1 l apa, 300 gr carne, 100 gr morcov, 60 gr albitura, 20 gr orez, 30 gr telina, 1/2 ou, lamaie dupa gust
PREPARARE: Carnea taiata bucati mici se pune la fiert in apa rece. Se adauga zarzavaturile atunci cand este aproape gata. Se continua fierberea inca 15 minute si apoi se strecoara, separandu-se zarzavatul si adaugandu-se la fiert orezul. Se ia ciorba de pe foc si se inglobeaza oul batut si amestecat cu lamaie si putina supa calduta. Se poate presara verdeata in functie de gustul fiecaruia.

Pui cu rosii
INGREDIENTE: 1/2 pui, o lingura ulei, doua-trei rosii sau o lingurita de bulion, o ceapa, o lingurita de faina, patrunjel, o capatana de usturoi
PREPARARE: Puiul se taie in bucati si se fierbe impreuna cu ceapa. Cand este aproape fiert se adauga rosiile curatate cu atentie de pielite si taiate in felii (sau bulionul), faina desfacuta in putina apa, verdeata si usturoiul. Se da la cuptor.

Crochete din carne cu legume
INGREDIENTE: 200 gr carne slaba fiarta, un morcov fiert, un cartof fiert, o lingura ulei, un albus, verdeata
PREPARARE: Carnea se da prin masina de tocat impreuna cu legumele si se amesteca cu albusul si verdeata. Se formeaza crochete potrivite ca marime si se fierb intr-un vas cu ulei si putina apa.

Perisoare vieneze cu prune
INGREDIENTE: 30 gr ulei de palmier, un ou, 3 felii de paine alba, o ceasca de faina
PREPARARE: Se amesteca uleiul de palmier incalzit la abur cu oul si painea inmuiata in putin lapte. Se adauga faina pana cand se obtine un aluat tare cu care se inveleste fiecare pruna (fara samburi). Se introduc in apa in clocot si se fierb 8-10 minute. Se clatesc cu apa rece, dupa care se scurg foarte bine. Se asaza intr-o tava cu pesmet si ulei de palmier si se dau la cuptor.

Crema de nuci
INGREDIENTE: 80 gr miez de nuca, 120 gr frisca nebatuta, 240 ml apa, 4-8 tablete de zaharina, 4 foi de gelatina, coaja de lamaie (dupa gust)
PREPARARE: Nucile macinate se amesteca cu apa fiarta in care s-a dizolvat in prealabil zaharina. Gelatina se inmoaie o jumatate de ora in apa rece si apoi se dizolva intr-o lingura cu apa fierbinte. Compozitia se pune timp de 30 de minute la rece, apoi se adauga coaja de lamaie rasa si frisca batuta. Se amesteca usor si se pune din nou la rece, pana la servire. Se poate orna crema cu frisca.

Anunțuri

Un gând despre „6 rețete „colesterol-free”

  1. Pingback: 6 rețete „colesterol-free” | blog de înconjurat pământul cu gândul

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s