Sănătatea vine de la Răsărit! 4 tehnici orientale care te ajută să slăbești


Vara a și venit și e vremea să îmbrăcăm din nou costumele de baie! Dar ne simțim pregătiți să ieșim pe plajă sau la piscină? Sau suntem stânjeniți din cauza excesului de greutate acumulat peste iarnă?

În cazul în care metodele obișnuite de pierdere în greutate nu îți oferă rezultatele dorite, iată câteva tehnici „importate” din Orient care ar putea să te ajute mai mult. Înainte însă de a vorbi despre ele, să înțelegem de ce ni se întâmplă asta? De ce ne îngrășăm?

Există multe motive pentru care creștem în greutate, iar unele dintre ele nu sunt din vina noastră. Mulți dintre noi am dezvoltat anumite obiceiuri în jurul alimente în timpul copilăriei. Ne-au spus să „curățăm farfuria”, indiferent dacă ne era foame sau nu, așa că acum suntem programați să facem doar asta. Acum, farfuriile si mărimea portiilor au luat proporții mamut, dar noi continuăm să „facem curat” în farfurie, chiar dacă e evident că așa mâncăm mai mult decât e nevoie.

Problema merge chiar mai departe înapoi. Genele transmise de strămoșii noștri, care trăiau în peșteri, ne predispun să mâncăm cât mai mult posibil, ori de câte ori produsele alimentare sunt disponibile. La urma urmei, ei nu știau unde și când vor lua masa lor următoare și nici care va fi… meniul. Aceleasi gene preistorice ne împiedică și să pierdem ușor grăsimea, deoarece pentru ei grasimea a fost o formă de apărare împotriva foametei.

A trecut de atunci o mulțime de timp și nu numai că circumstanțele noastre s-au schimbat dramatic, dar avem și multă hrană la îndemână. În lumea modernă europeană și occidentală, alimentele – mai ales fast-food și junk food – sunt ieftine, abundente și ușor accesibile. Iar unele dintre ele dau… dependență. Alimentele dulci, de exemplu, pot afecta creierul în același mod ca și alcoolul și cocaină. Cu cât mănânci mai mult, cu atât mai mult ai mânca. Acum, combină toate acestea cu faptul că mulți dintre noi mâncăm atunci când suntem stresați, și ai rețeta perfectă pentru creșterea în greutate.

Deci, ce tratamente și practici orientale ne pot ajuta? Din fericire, există mai multe și toate sunt sigure, naturale și eficiente.

Acupunctura, ca o terapie adjuvantă, a ajutat multe persoane să își controleze greutatea. Una dintre modalități este de a folosi acupunctura pentru a echilibra funcțiile hipotalamusului – o parte a creierului care este responsabilă pentru menținerea „homeostaziei” sau a echilibrului în organism. Acesta regleaza temperatura corpului, oboseala, ciclurile de veghe/somn, emoțiile, tensiunea arterială, durerile, senzațiile de sete și foame. Acupunctura poate fi folosită pentru a stimula hipotalamusul și, printre altele, la reglarea foamei. Din moment ce acupunctura poate reduce, de asemenea, nivelul de stres și de anxietate, ea poate ajuta la prevenirea stărilor care ne fac să mâncăm întruna și să controlăm nivelul de cortizol, hormonul stresului, care este responsabil pentru aceste depozite de grăsime încăpățânate din zona abdominală.

Yoga este o practică minunat și completă de echilibrare minte-corp, care te poate ajuta să pierzi în greutate în mai multe moduri. Evident beneficiul pierderii in greutate prin yoga este că acesta este un exercițiu fizic de ardere a caloriilor. S-ar putea să nu ardă la fel de multe calorii ca joggingul sau Zumba, dar fiecare gram dat jos e important. S-a arătat, de asemenea, că yoga poate calma durerea. În cazul în care durerea este un obstacol atunci când ne propunem să urmăm un program intensiv de exerciții cardio, yoga poate reduce inflamatia si poate îmbunătăți flexibilitatea, pentru ca să poți urma apoi programe de antrenament care oferă o cale mai directă de pierdere în greutate. La fel ca și acupunctura, yoga poate ajuta la relaxarea și destresarea corpului și a minții.

Tai Chi, vechea artă martială din China, aduce o serie de beneficii similare cu yoga, deoarece se concentrează pe minte, corp și spirit. Tai Chi este un exercițiu cu impact redus, care implică mișcări lente și controlate, concepute pentru a centra și calma mintea în timp ce sângele este circulă și oxigenează organismul. Beneficiile sale au fost mult timp cercetate de către medici și de… antrenorii de fitness, care au arătat că Tai Chi-ul este bun pentru multe boli, inclusiv boli de inima, hipertensiune arterială și artrită.

Yin-Yang – dieta ta! Dieta tradițională din Asia se concentrează mai mult pe cereale integrale, fructe, legume, nuci, semințe, legume și uleiuri vegetale. Peștele este opțional (poți să îl mănânci însă în fiecare zi), iar carnea se mănâncă rar, o dată pe săptămână sau chiar numai o dată pe lună. Este un mod foarte sănătos de a mânca și te poate ajuta nu numai să pierzi în greutate, dar, de asemenea, respectă standardele acceptate pentru o dietă care menține sănătatea inimii, ajută la prevenirea hipertensiunii arteriale, a colesterolului și a multor boli grave.
Încercați să porniți masa cu o supă delicioase, plină de legume. Culturile asiatice consideră legumele componenta principală a unei mese. Cheia o constituie conținutul crescut de fibre, ceea ce provoacă o senzație de plenitudine și, în același timp, scade colesterolul, reglează nivelului de zahăr și te ajută să atingi si să mentii o greutate sănătoasă.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s